Przenośniki zgrzebłowe typu PZF lub PZ (zwane także redlerami) produkowane przez firmę AG-PROJEKT, to urządzenia transportu poziomego, przeznaczone do przenoszenia materiałów sypkich takich jak:
  Redlery znajdują zastosowanie w magazynach zbożowych, mieszalniach pasz czy młynach i służą głównie do załadunku silosów (usytuowane na estakadzie nadsilosowej) lub do wyładunku ziarna z silosów (usytuowane w tunelach lub kanałach podsilosowych). Przenośniki PZF/PZ stosowane są również do załadunku i wyładunku suszarni zbożowych oraz, jako urządzenie robocze, w koszach przyjęciowych.
W ofercie AG-PROJEKT występują 3 typoszeregi przenośników typu PZF lub PZ:
  Na specjalne zamówienie istnieje możliwość wykonania przenośników zgrzebłowych o wydajności do 300 t/h.
Przenośniki zgrzebłowe, oferowane przez firmę AG-PROJEKT, standardowo wykonane są w całości z blachy ocynkowanej wysokiej jakości. Urządzenia te posiadają konstrukcję modułową (długości modułów PZF: 1,0 m, 1,5 m, 2,0 m i 2,5 m; długości modułów PZ: 1,4 m, 2,1 m i 2,8 m) co zapewnia dobór odpowiedniej konfiguracji do wymaganej długości urządzenia (standardowo PZF-40 do 70,0 m; PZF-60 do 40,0 m; PZ-100 do 80,0 m oraz PZ-150 do 55,0-80,0 m w zależności od wydajności przenośnika; natomiast dłuższe redlery mogą być wykonane na specjalne zamówienie). Dno przenośnika, na całej długości urządzenia, jest standardowo wyłożone materiałem trudnościeralnym PE-UHMW, a rolki powrotne łańcucha oraz przekładki poślizgowe zgrzebła łańcucha są standardowo wykonane z materiału trudnościeralnego PE-UHMW, co zwiększa trwałość urządzenia oraz zmniejsza uszkodzenia transportowanego ziarna, hałas i zużycie prądu.
  Konstrukcja modułowa dłuższych redlerów wymaga ich podparcia, zarówno na fundamencie, jak i na estakadzie, odpowiednimi podpórkami rozmieszczonymi maksymalnie co 3,0 m.
 
Wszystkie elementy urządzenia są łączone za pomocą galwanizowanych połączeń śrubowych w klasie wytrzymałości 8.8, co ułatwia montaż, demontaż i obsługę techniczną redlera.
 
Przenośniki zgrzebłowe PZF/PZ standardowo wyposażone są w czujniki krańcowe do sygnalizowania faktu przepełnienia urządzenia w efekcie jego przeciążenia lub innego zdarzenia awaryjnego i są przystosowane do montażu poniższych elementów opcjonalnych:
  Na życzenie redler może być wykonany w wersji przeciwwybuchowej, zgodnie z dyrektywą ATEX, do pracy w warunkach niebezpiecznych, mocno zapylonych (z wykorzystaniem odpowiednio wykonanych napędów oraz paneli, zaworów lub innych zabezpieczeń przeciwwybuchowych).
  Przenośniki zgrzebłowe typu PZF/PZ są wykonane zgodnie z obowiązującymi normami i posiadają wszelkie niezbędne dokumenty dopuszczające urządzenie do eksploatacji.
  Sprawdź też: przenośniki kubełkowe; kosze zasypowe; przenośniki taśmowe.
Obok znajdują się odnośniki do kart katalogowych, zawierających podstawowe dane techniczne przenośników ślimakowych rurowych (ślimaków) typu PSR-200 i PSR-250.
Model PZ
Zespół napędowy redlera typu PZF lub PZ składa się z:
Otwór wysypu z redlera typu PZF/PZ, w zależności od jego modelu (wydajności) ma inną, odpowiednią średnicę, dostosowaną do wydajności linii technologicznej, czyli średnicy połączeń technologicznych.
Rolki powrotne, wykonane z tworzywa trudnościeralnego PE-UHMW i osadzone na metalowych wałkach, podtrzymują łańcuch w odpowiedniej pozycji w jego drodze powrotnej.
Do części łopatek (zgrzebeł) łańcucha przymocowane są przekładki poślizgowe, wykonane z PE-UHMW, by zapewnić poślizg łańcucha po dnie przenośnika, wyłożonym także warstwą PE-UHMW oraz zwiększyć wysokość warstwy transportowanego materiału.
Otwory wlotowe zespołów zasypu, zarówno standardowego, jak i dodatkowych, mogą mieć różną średnicę, dostosowaną do wydajności linii technologicznej. Zespoły zasypu można montować na całej długości modułów urządzenia, zastępując nimi fragment pokrywy modułu
Gładkie koło zwrotne łańcucha ułożyskowane na wale stacji napinającej.
W skład stacji napinającej redlera typu PZF lub PZ wchodzą m. in.:
1. koło zwrotne ułożyskowane na wale;
2. mechanizm naciągu łańcucha;
3. puszka czujnika ruchu (opcja).
W przypadku braku możliwości wysypu materiału z redlera i nagromadzenia się jego w ograniczonej przestrzeni stacji napędowej, nastąpi uniesienie się klapy przepełnienia i zadziałanie wyłącznika krańcowego (pełniącego funkcję czujnika napełnienia). Sygnał od wyłącznika krańcowego spowoduje zatrzymanie wszystkich urządzeń linii technologicznej, poprzedzających dany przenośnik.
Zastosowanie, na całej długości redlera, wyłożenia z tworzywa trudnościeralnego PE-UHMW wydłuża żywotność urządzenia i zmniejsza hałas oraz zużycie energii elektrycznej.
W przenośniku typu PZF/PZ można zastosować czujnik ruchu, odpowiedzialny za monitorowanie pracy urządzenia. W przypadku zerwania łańcucha redlerowego lub zablokowania przenośnika z innego powodu, czujnik obrotów spowoduje wyłączenie zasilania elektrycznego urządzenia. Czujnik reaguje na prędkość obrotową łopatek osadzonych na wale stacji napinającej.